×
حضور فرهاد قائمیان در آیین روز جهانی اهداکنندگان خون در استان تهران
اخبار

حضور فرهاد قائمیان در آیین روز جهانی اهداکنندگان خون در استان تهران

سایز متن

آیین ویژه روز جهانی اهداکنندگان خون با حضور فرهاد قائمیان (نائب رئیس بنیاد هنرمندان مهرآفرین، سفیر و اهدا کننده مستمر سازمان انتقال خون کشور)، جمعی از مسئولان، رکوردداران اهدای خون و فعالان این عرصه به میزبانی سالن همایش‌های مرکز اهدای خون وصال شیرازی برگزار شد.

 

 

میکی کو سنگا معاون نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ضمن حضور در این مراسم گفت: سازمان انتقال خون ایران که مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت نیز می‌باشد، در امر بهبود دسترسی بیماران نیازمند به خون و محصولات خونی سالم بسیار سخت تلاش می‌کند.
وی افزود: تلاش‌های ارزشمند سازمان انتقال خون، ایران را تبدیل به یکی از قوی‌ترین کشورها در سطح منطقه مدیترانه شرقی در امر دانش و تجربیات اهدای خون کرده است.
دکتر مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین، خیرین، کارکنان زحمتکش و اهداکنندگان ایثارگر خون، گزارشی از عملکرد این سازمان طی سال‌های اخیر ارائه داد.

 

 


دکتر جمالی در پایان گفت: بر مبنای این گزارش انتقال خون ایران وضع درخشانی دارد و از بهترین انتقال خون‌های جهان است.
دکتر جمالی به اشاره به آمار اهدای خون در اغلب کشورهای دنیا که رقم ۱۰ تا ۲۰ نفر به ازای هر هزار جمعیت است، گفت: تنها کشورهای بسیار ثروتمند و توسعه یافته شاخصی بالاتر دارند و ایران با وجود همه‌گیری کرونا با شاخص ۲۴ در هزار اهدای خون اکنون پهلو به پهلوی کشورهای توسعه یافته قدم بر می‌دارد در حالی که رقم ۲۷ اهدا در هزار نفر را هم به ثبت رسانده‌ایم.
در پایان مراسم، فرهاد قائمیان هنرمند شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون به همراه جمعی از حاضرین در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت کردند.

برچسب ها :
نویسنده

بنیاد مهر آفرین

28 خرداد 1401

مطالب مشابه

جدیدترین اخبار و رویدادهای دنیای هنر